Цілями цих Правил є знайомство з правилами етикету в громадських місцях як форми зовнішньої поведінки, що спирається на високу моральну культуру особистості, формування соціальної впевненості, розвиток навичок соціальної поведінки і взаємодії, створення сприятливої обстановки.
1. Загальні правила
1.1. Учні в концертних залах, як і в інших громадських місцях, дотримуються етикетні вимоги, що пред’являються до поведінки особистості.
1.2. учні:
– поводяться стримано; виявляють такт, доброзичливість, уважне і шанобливе ставлення до людей;
– дбайливо ставляться до приладдя концертного залу, речей, що знаходяться в особистому і громадському користуванні;
– виконують вимоги працівників концертного залу;
– дотримуються чистоту і порядок в залі;
– дотримуються правил техніки безпеки.
2. Правила поведінки учнів в залі для глядачів
2.1. Перед тим, як увійти в зал на виставу, відключають мобільні телефони.
2.2. Одяг повинен відповідати призначенню: урочиста – для концерту або вистави, робоча – для репетицій. Приводити себе в порядок можна тільки в туалетній кімнаті, а не на очах у всіх.
2.3. Хлопчики пропускають вперед дівчаток в зал.
2.4. Глядачі просуваються уздовж ряду до свого місця тільки особою до сидячих. При цьому хлопчик проходить попереду дівчинки. Той, хто проходить, повинен вибачитися і подякувати встали.
2.5. Сидячи в кріслі, не займають обидва підлокітники.
2.6. Якщо концерт затримується, не покладається аплодувати.
2.7. Після завершення концерту дозволяється аплодувати в знак схвалення.
2.8. Аплодувати необхідно:
– в театрі – в кінці кожного акту, в кінці особливо вдалої виконавцям сцени або арії, часом при виході особливо видатного актора;
– в концертному залі – при появі диригента і солістів.
Вельми непристойно почінаті плескати во время Виконання, в паузі между частинами сімфонічного або камерного твору. Во время прослуховування вокального циклу аплодуваті слід после Закінчення останньої пісні.
2.9. Чи не Варто аплодуваті, Коли вже все перестали.
2.10. Чи не можна ділітіся враженнями по ходу вистави. Це допускається только перед домашнім телевізором.
2.11. Не прийнято питати у інших глядачів програму або бінокль. Програму у сусідів в залі для глядачів можна просити лише в крайньому випадку, і тільки тоді, коли ви впевнені, що сусіди вже вивчили її.
2.12. Розглядати в бінокль можна тільки сцену. Під час антракту розглядати публіку в бінокль не прийнятті.
2.13. Якщо в залі для глядачів жарко або душно ні під час антракту, ні тим більше під час представлення не варто обмахуватися програмою або будь-яким іншим предметом. Це не пристойно.
2.14. Є в фойє або залі для глядачів вважається непристойним, це можна зробити тільки в буфеті. Але в будь-якому випадку не варто затримуватися там занадто довго, адже ви прийшли на концерт, а не в ресторан.
2.15. Дуже непристойно йти під час концерту або виступу. Якщо концерт не сподобався, і виникло бажання піти, будь ласка, дочекайтеся закінчення номера.
2.16. Після вдалого концертного номера або мініатюри своє схвалення можна виразити не тільки оплесками, але і криком «браво!». Зі словом «біс!» Потрібно звертатися обережно: воно означає прохання повторити.
2.17. Після закінчення концерту не слід занадто поспішати в гардероб, можна прогулятися по фойє, обмінятися враженнями.
2.18. Не можна кидати квіти на сцену, їх передають артисту або служителю, назвавши акторів, яким вони призначені.
2.19. У разі нездужання відвідування концертного залу слід відкласти, щоб не заважати кашлем або іншими проявами нездоров’я артистів та глядачів.
3. Правила поведінки учнів під час репетицій і виступів
3.1. Учні дотримуються загальні правила поведінки в концертних залах.
3.2. Готуючись до репетиції або виступу в групі, треба вкладати в роботу максимум сил; намагатися все підготувати напередодні ввечері – зібрати всі речі, які знадобляться, приготувати костюм, всі аксесуари, заздалегідь продумати свій розклад на день виступу.
3.3. Працювати на репетиції слід так, як якщо б ти виступав перед глядачами на сцені.
3.4. Виступаючи в групі, слід намагатися працювати не стільки на власний успіх, скільки на загальний успіх всього колективу, допомагати відстаючим – від них теж залежить успіх виступу.
3.5. Необхідно пам’ятати, що ти уявляєш свою Школу мистецтв, свій колектив, тому за сценою також слід дотримуватися правил поведінки.
3.6. Коли хтось стоїть перед тобою виходить на сцену, доречно побажати йому удачі.
3.7. Висловлювати вголос критичні відгуки про інших виступаючих, розпускати чутки про інших колективах, щонайменше, непрофесійно.
3.8. Бажано спостерігати за іншими виступаючими, вміти гідно оцінити їх талант і вміння.